23-05-2019
23-05-2019
Iedereen kent het standaard verhaal over de toekomst van toerisme: groei van het massatoerisme én het nichetoerisme, de toenemende invloed van technologie, de groei van betekenistoerisme en de gepensioneerde toerist. Trendbureau Overijssel en MarketingOost doken in de toekomst van toerisme en recreatie en presenteerden de nieuwste trendverkenning.
Een goed bezocht mini-symposium in Nijverdal bracht niet alleen de trends in beeld maar zette ook aan tot denken over alternatieve kansen en mogelijkheden in de vluchtige wereld van toerisme en recreatie.
Diverse (internationale) experts en lokale ondernemers bundelden hun kennis, inzichten en inspiratie tijdens de bijeenkomst met de ruim 100 deelnemers.
Van het mini-symposium ‘Toerisme en recreatie in Overijssel in 2030 is een verslag gemaakt. Die kunt u hieronder downloaden. Dit geldt ook voor de presentatie van Marketing Oost en Trendbureau Overijssel.
Een wereld zonder toerisme en recreatie is nauwelijks denkbaar en wisselt snel. Zijn we toegerust op de uitdagingen van de toekomst, wordt er voldoende geïnnoveerd, heeft Overijssel voldoende potentie of moeten we in grotere verbanden optrekken? Welk aantrekkelijk aanbod wil Overijssel voor wie, waar leveren? En hoe zorgen we ervoor dat er een goede balans blijft bestaan tussen economie enerzijds en natuurlijk en sociaal kapitaal anderzijds? Naast een traditionele schets van vrij zekere en langer lopende trends, vindt u in deze verkenning ook een aantal ‘omslagpunten’. Dit zijn plotselinge ontwikkelingen die veel impact kunnen hebben op toerisme en recreatie in Overijssel. De verkenning kwam tot stand in samenwerking met MarketingOost.
Lees hier meer over de verkenning ‘Toerisme en Recreatie’
MINI-SYMPOSIUM TOERISME EN RECREATIE